ש- כיצד נבדקות המטלות ומה אנחנו מחפשים בתשובות?

ת – התשובות אמורות לייצג הבנה ויישום של החומר הנלמד בשיעור. השאלות במטלות מנוסחות בצורה מאוד מפורטת עם תתי שאלות כדי שתדעו בדיוק מה נדרש מכם. צריך להתייחס לכל מה שנשאלתם בשאלה. חייבים להביא לידי ביטוי בתשובה את ההבנה של מה שקראתם בשיעור ובחומרים הנלווים.

ש- זה מאוד סובייקטיבי

ת – ממש לא. צוות המתרגלים ואני יושבים בישיבות צוות קבועות ומגדירים מפתח ציונים מדויק לכל מטלה. בנוסף, אני דוגמת את הבדיקה של המתרגלים כדי לראות שכל המתרגלים אחידים בבדיקה שלהם. המתרגלים לא מורידים באף מקרה נקודות על הדעה שהבעתם אבל כן יבדקו אם הדעה מתייחסת למה שקראתם ואם נתתם נימוק הגיוני ומובן לעמדתכם. (דרך אגב, אחד הסטודנטים המאוד בולטים לטובה עד כה הוא סטודנט שמתנגד באופן נחרץ לכל נושא האחריות התאגידית אבל יודע להפריד בין הדעה האישית שלו לחומר הנלמד בכיתה ולענות על השאלות באופן ענייני ומנומק).

ש- האם יש חשיבות לניסוח?

ת – כן ולא. באופן עקרוני אנחנו לא מורידים נקודות על ניסוח אבל ברור שככל שהניסוח שלכם יותר רהוט ככה מבינים יותר טוב מה רציתם להגיד. נסו לתת למישהו שלא מכיר את החומר לקרוא את המטלה לפני שאתם מגישים אותה ותראו אם הוא מבין מה התכוונתם לומר.

ש- איך מקבלים ציונים גבוהים יותר במטלות?

ת – קודם כל קוראים טוב את כל סעיפי השאלה ואת כל החומרים הנלווים. בנוסף, קוראים את ההערות שקיבלתם מהמתרגלים ולומדים מהן. המתרגלים שלכם משקיעים השקעה עצומה בבדיקת העבודות ובכתיבת הערות מפורטות שיאפשרו לכם ללמוד מהן.

ש- כיצד אפשר לנהל דיון ושיח בקורס וירטואלי?

קשה. הדיון בכתב במיילים או פורומים אף פעם לא ישתווה לשיחה פנים אל פנים. לכן, הדגשנו כמה פעמים במהלך הקורס שאנחנו זמינים לכל שאלה, בעיה או בקשה. המתרגלים עונים למיילים במהירות ובסבלנות ובכל המקרים שעלה הצורך יצרנו גם קשר טלפוני או פגישה פרונטאלית.

דרך אגב, ההתנסות בתקשורת מקוונת אולי מתסכלת אבל חלק גדול מהעבודה שלכם בכל תפקיד שתעשו יתנהל ככה. כשאני רואה סטודנט שלא יודע איך לכתוב מייל בצורה מכובדת אני מנצלת את ההזדמנות לתקן אותו כדי שגם במקום העבודה ייצור רושם טוב יותר בהתכתבויות שלו.

ש- למה אנחנו משלמים אותו הדבר כמו בקורס רגיל?

אני חייבת לציין שבהתחלה השאלה הזאת הרגיזה אותי אבל אחר כך הבנתי שזה לא נשאל מתוך קנטרנות אלא מעצם העובדה שאתם באמת לא מודעים למידת ההשקעה שנדרשת בקורס כזה. קורס וירטואלי דורש מכל הצוות שלו רמת השקעה שאין לה אח ורע בשום קורס אחר. פרסום שיעורים כתובים והגשת עבודות פרטניות אחת לשבוע דורשת מאמץ מרוכז שלי ושל המתרגלים, במיוחד לאור הרצינות הרבה שבה אנחנו מתייחסים לבדיקת המטלות. בנוסף, נדרש גם טיפול בכל ענייני המחשוב של הבלוג ושל הפורטל. עלויות נוספות קשורות למשל לתרגום של מאמרים שאנחנו רוצים להביא לכם בעברית (זכויות יוצרים ותרגום הם דברים שעולים כסף). התלבטתי אם  לשתף אתכם בעניינים הכספיים אבל כיוון שהשאלות עלו החלטתי לעשות את מה שאנחנו מחנכים אליו ולהיות שקופה בנושא.

ש – ואם בכל זאת יש לי השגות?

ת – בעניינים אישיים תמשיכו לפנות במייל אל המתרגלים שלכם ותקבלו מענה אישי ומכובד. בעניינים כלליים אתם יכולים להשתמש בפורום שהמתרגלים שלכם פותחים עבורכם (בקבוצות שעוד לא נפתח יפתח בימים הקרובים). בנוסף, לקראת אמצע הקורס נעביר לכם משוב אמצע שבו תוכלו להעביר את רשמיכם מהקורס. אנחנו מאוד רוצים לשמוע את דעתכם.

  • על הקורס

    הקורס "אתיקה ואחריות חברתית" הינו קורס חובה לתלמידי התואר הראשון בבית הספר למינהל עסקים, המסלול האקדמי המכללה למינהל. הקורס נלמד כולו בשיטה של למידה מרחוק באינטרנט ללא מפגשים פרונטאליים. כל תכני הקורס מופיעים באתר זה וזמינים למי שמתעניין בתחום המרתק והמתפתח של אחריות תאגידית.
    קראו עוד

  • תגובות אחרונות