שם הכותב: תאריך: 04 דצמבר 2012

חברות שרוצות לנהוג באחריות רבה יותר כלפי הסביבה הטבעית ולהיענות לטרנדים צרכנים אקולוגיים מנסות להפוך את המוצרים שלהן לירוקים יותר. חלקן מציעות מוצר שאינו באמת ירוק אבל מנסה להיראות כזה, אחרות מצליחות לענות על בעיה סביבתית בהיבט אחד אבל במקביל מייצרות או מתעלמות מבעיה אחרת ויש גם דוגמאות לחברות שהצליחו להציע מוצר ירוק באמת, שיש לו יתרון משמעותי מבחינה סביבתית על פני מוצרים אחרים מסוגו.

בעבודה זאת תופנה כל אחת מהקבוצה למוצר אחד שיוצר בשנים האחרונות בעולם. עליכם לקרוא על המוצר בקישורים אליהם אתם מופנים בהוראות למטלה בפורטל ולענות על השאלות הבאות.

הנחיות כלליות:

  • החומרים הם באנגלית והם מבוססים לרוב על פירסומי החברה. אין צורך לקרוא מעבר לעמודים הספציפיים אליהם הופניתם. הניחו במקרה זה שהמידע שהחברה מפרסמת הוא מידע אמין.
  • יש לבסס את התשובות על החומר הנלמד בשיעור וליישמו על המקרה שקיבלתם.
  • אורך העבודה – עד 600 מילים (רצוי פחות. ניתן ורצוי במטלה זו לענות בתשובות קצרות במיוחד).
  • הקפידו על הוראות ההגשה כפי שהן מופיעות בסילבוס ובפורטל.

שאלות:

1) נתחו לפי מחזור חיי מוצר את השפעתו הסביבתית של כל אחד מהמוצרים, התייחסו ל-3 שלבים: ייצור והפצה, שימוש, והיפטרות מהמוצר. בכל שלב ציינו באיזה אופן המוצר מצמצם את השפעתו הסביבתית ביחס למוצרים אחרים מסוגו? באם אין לכם מידע על שלב מסוים ציינו זאת והסבירו או הדגימו מה היה יכול לתת מענה סביבתי טוב יותר גם לשלב הזה. (3 נק').

2) האם המוצר מקיים לדעתכם את הגישה של עריסה-לעריסה? נמקו. (2 נק')

3) האם לדעתכם מדובר במוצר בר-קיימא? נמקו. בתשובתכם התייחסו לשאלה האם הדאגה לסביבה באה במוצר שסקרתם על חשבון הדאגה לצרכי הלקוח או הפירמה או שהמוצר מצליח לספק בו זמנית ערך סביבתי וגם לייצר תועלת ייחודית או משמעותית לצרכן או לפירמה?(3 נק')

4) האם יש במסרים השיווקיים של החברה ביחס למוצר היבטים של גרינוושינג בעיניכם? נמקו והסבירו על סמך מה בחנתם את השאלה הזאת. (2 נק')

5) בפורטל הקורס (moodel) תחת הכותרת "סקרים ומשובים" מופיע משוב אמצע קורס שנועד לאפשר לכם לבטא את דעותיכם ולסייע לנו לשמוע את קולכם. נא מלאו את המשוב בהתאם להנחיות המופיעות בו ובעיקר הוסיפו הערות מילוליות ביחס לשיעורים ספציפיים או לקורס כולו. המשוב הוא אנונימי.

להורדת המטלה כקובץ PDF לחצו כאן.

שייך לנושאים: מטלות, סמסטר א תשע"ג


9 − שמונה =

  • על הקורס

    הקורס "אתיקה ואחריות חברתית" הינו קורס חובה לתלמידי התואר הראשון בבית הספר למינהל עסקים, המסלול האקדמי המכללה למינהל. הקורס נלמד כולו בשיטה של למידה מרחוק באינטרנט ללא מפגשים פרונטאליים. כל תכני הקורס מופיעים באתר זה וזמינים למי שמתעניין בתחום המרתק והמתפתח של אחריות תאגידית.
    קראו עוד

  • תגובות אחרונות